10: Ατυχήματα
Να
διηγείται κάτι που συνέβη. Να περιγράφει τρόπους συμπεριφοράς που ταιριάζουν σε
συγκεκριμένες περιστάσεις. Να γνωρίζει πώς να κάνει μια έρευνα.
Δημιουργική γραφή: Να διηγείται κάτι που του συνέβη.: «Μια
μέρα που ήμουν απρόσεκτος».
Να δίνει οδηγίες και πληροφορίες για τον
ηλεκτρισμό.
Πώς αφηγούμαστε κάτι που μας συνέβη
Γράφουμε:-
Πού έγινε.
-
Πότε έγινε.
-
Ποιοι παίρνουν μέρος.
-
Πώς συνέβη (αίτια).
-
Τι ακριβώς έγινε.
-
Ποια είναι η σημασία του (αν είναι σημαντικό και γιατί).
-
Ποια είναι τα αποτελέσματα.
-
Ποιες σκέψεις και συναισθήματα μας προκάλεσε.
-
Χρόνους του παρελθόντος (κυρίως παρατατικό, αόριστο αλλά και ιστορικό ενεστώτα για ζωντάνια και αμεσότητα).
-
Χρονικές (και αιτιολογικές) προτάσεις.
-
Χρονικούς συνδέσμους, χρονικά επιρρήματα ή φράσεις που δηλώνουν χρόνο.
-
Επίθετα.
Να
αναγνωρίζει και να χρησιμοποιεί χρονικά
και τοπικά επιρρήματα.
Να
αναγνωρίζει το ρήμα και το υποκείμενο σε μια πρόταση.- Yποκείμενο - Pήμα - Kατηγορούμενο
- Yποκείμενο - Pήμα - Aντικείμενο
- Yποκείμενο - Pήμα
- Yποκείμενο - Pήμα - Aντικείμενο άμεσο - Aντικείμενο έμμεσο
Να
βρίσκει αντίθετες και συνώνυμες λέξεις.
Λ: δημοσιογράφος,
ασφάλεια, ατύχημα, απρόσεχτος, ερωτηματολόγιο, οικιακές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου