10


10: Ατυχήματα

Να διηγείται κάτι που συνέβη. Να περιγράφει τρόπους συμπεριφοράς που ταιριάζουν σε συγκεκριμένες περιστάσεις. Να γνωρίζει πώς να κάνει μια έρευνα.



Δημιουργική γραφή: Να διηγείται κάτι που του συνέβη.: «Μια μέρα που ήμουν απρόσεκτος». 
Να δίνει οδηγίες και πληροφορίες για τον ηλεκτρισμό.  

Πώς αφηγούμαστε κάτι που μας συνέβη

Γράφουμε:
  • Πού έγινε.
  • Πότε έγινε.
  • Ποιοι παίρνουν μέρος.
  • Πώς συνέβη (αίτια).
  • Τι ακριβώς έγινε.
  • Ποια είναι η σημασία του (αν είναι σημαντικό και γιατί).
  • Ποια είναι τα αποτελέσματα.
  • Ποιες σκέψεις και συναισθήματα μας προκάλεσε.
Χρησιμοποιούμε:
  • Χρόνους του παρελθόντος (κυρίως παρατατικό, αόριστο αλλά και ιστορικό ενεστώτα για ζωντάνια και αμεσότητα).
  • Χρονικές (και αιτιολογικές) προτάσεις.
  • Χρονικούς συνδέσμους, χρονικά επιρρήματα ή φράσεις που δηλώνουν χρόνο.
  • Επίθετα.

 

Να αναγνωρίζει και να χρησιμοποιεί χρονικά  και τοπικά επιρρήματα.
Να αναγνωρίζει το ρήμα και το υποκείμενο σε μια πρόταση.

  1. Yποκείμενο - Pήμα - Kατηγορούμενο
  2. Yποκείμενο - Pήμα - Aντικείμενο
  3. Yποκείμενο - Pήμα
  4. Yποκείμενο - Pήμα - Aντικείμενο άμεσο - Aντικείμενο έμμεσο
 

Να βρίσκει αντίθετες και συνώνυμες λέξεις.



Λ: δημοσιογράφος, ασφάλεια, ατύχημα, απρόσεχτος, ερωτηματολόγιο, οικιακές


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου